Suflete tari şi inimi sus

Posted on April 12, 2014

0


Cu palma streaşină la ochi
Am căutat în zare viitorul.
Mi-a fost simplu să-l zăresc,
În el era atât de mare răul.

Şi am strigat spre ei, oameni
Care or să fie, şi mi-au răspuns:
Cum din trecut cineva să-mi spună
MIE
Cum să mă port sau cum să trăiesc?

Du-te înapoi în groapă, leş!

Şi cine mai stă de suflet să asculte
Când ocupat e de prea mult lumesc?!

Palma mi-a căzut atunci la piept
Şi mi-a vorbit durerea: nu în viitor
Vorba trebe să-ţi îndrepţi! Acum
Să te duci la mame, lor să le vorbeşti
Şi să le arăţi cum arată viaţa dacă
Ai lor copii NU vor creşte drept.

Cu palma streaşină la ochi, NOI,
Viitoare mame, ne-am suit TOATE în munţi
Şi de pe creste am privit în zare.

Dintr-o dată, cu privirea aţintită-n viitor,
Se-nchideau palmele-n pumni, lovind
Pieptul mamelor.
Şi am căzut toate deodată în genunchi.
S-a cutremurat Pământul
Şi am înţeles atunci:

Copiii pe care îi vom naşte
Trebuie întăriţi de mici,
Nu în carne sau în oase,
Ci în spirit şi virtuţi.

Copiii pe care îi vom naşte
Se vor hrăni cu lacrimi,
Pentru că-n jur lumea
Se va îneca în pofte şi în patimi.

Şi au grăit şi munţii-atunci:
Suflete tari şi inimi sus
Asta să creşteţi şi să naşteţi.
Vi s-a dat puterea, şi să faceţi

Din lumea asta-un loc mai bun!